Vissza

5 top tipp egy egészségesebb konyhához

5 top tipp egy egészségesebb konyhához

Egy olyan konyha, amiben mindig van alapanyag egy egészséges vacsihoz? Nem lehetetlen.

Mindenki vágyik arra, hogy egy tudatosabb, jól összeszedett háztartást vezessen. Ehhez vannak már jól bevált szokásaink, hogy mit-hova pakolunk, hogyan mossuk (vagy nem mossuk) le a húsokat felhasználás előtt, vagy, hogy milyen gyakran cserélünk ágyneműt. Összeszedtem Neked 5 tippet a bevásárláshoz, hogy gazdaságosabb és egészségesebb háztartást vezess.

  1.  Amikor belenézel a bevásárlókosaradba, legyen minél színesebb! Persze, nem arra gondolok, hogy a különböző csomagolt cuccok színei pompázzanak. A zöldségeket, gyümölcsöket válogasd úgy meg, hogy legyen minél többféle otthon. A változatos táplálkozáshoz az kell, hogy minél több variációban fogyasszunk különböző alapanyagokat. Valld be, tényleg szuper dekoráció egy jól összerakott gyümölcsöstál, és öröm benézni egy zöldségekkel is jól megpakolt hűtőbe. Nem kell a “bio”-ra hajtani, az átlagos zöldség is megteszi.
  2. Kerüld a konzerv részleget! A hipermarketekben vannak olyan sorok, ahol csak csomagolt élelmiszert kapsz. Ezek helyett igyekezz több időt tölteni a frissek pultjai között. Vásárolj listával, tervezd meg, mit főzöl, és az a lehető legkevesebb kész hozzávalót tartalmazza. A lista arra is jó, hogy ne vásárolj felesleges dolgokat. Tészta helyett használhatsz cukkínit a lasagne rétegezéséhez, ami egy sokkal egészségesebb, és nagyon ízletes alternatíva.
  3. Adj időt a vásárlásnak! Meg kell szokni, hogy elolvassuk, mi van a dobozra írva, és ez időbe kerül. Lehet olyan összetételű élelmiszert találni egy termékcsoporton belül, például: virsli, amelyeknél fontos, hogy milyen összetevőket tartalmaz. Kerüld azokat, amelyek tartalmaznak szóját, nátrium glutamátot, és igyekezz minél jobb minőségűt választani. Nyugi, ha otthagyod azt, amit csak megkívánni szoktál, mikor nem is vagy éhes, akkor nem fogja megterhelni a pénztárcád. 
  4. Érthető okokból, soha, de soha ne menj éhesen vásárolni. Sokkal több dolgot meg fogsz kívánni, mint egyébként, olyanokat is, amelyekre semmi szükséged nincs. Legyél szigorú magadhoz, rágcsálnivaló tekintetben, hidd el, hosszú távon ez nagy büszkeséget ad majd Neked. Vannak olyan élelmiszerek, amelyeknél lehetsz magaddal nagyvonalú: próbálj ki olyan gyümölcsöt, amit még soha nem ettél, vagy készíts olyan ételt, amit nem eszel minden héten.
  5. Vehetsz fagyasztott termékeket is! Ma már olyan gyorsfagyasztási technikával készülnek a fagyasztott zöldségek, és gyümölcsök, hogy nem sérül a tápanyagtartalmuk. Ősz van. Mikor ettél utoljára reszelt gesztenyét? Abból is van 100%-os, és nagyon egészséges nassolnivaló. A tejszínhabot viszont vedd szűkösre…  Nálam fagyasztott bogyós gyümölcs is mindig van otthon. Lehet kapni jó áron is olyat, ami nem cukrozott, és jól jön reggeli turmixba, sütibe, zabkásába, palacsintába, vagy akár egy jó szószba egy finom, vörös hús mellé.
2019. Szeptember 30.